01. KOSIARKA


W najlepsze trwa sezon koszenia trawników i przycinania żywopłotów na posesjach prywatnych oraz przed biurami i siedzibami firm.
Efektywnie działający przedsiębiorca powinien mieć świadomość, że wygląd zewnętrzny miejsca pracy świadczy o profesjonalizmie i rzetelności. Poza tym estetycznie wyglądające biuro z pewnością zachęci wielu klientów.

Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą i chcesz zadbać o stronę wizualną twojego miejsca pracy, możesz np. kupić kosiarkę.

Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby twój zakup został rozliczony w ramach działalności firmy?
Jeśli wynajmujesz lokal do prowadzenia działalności gospodarczej lub jesteś jego właścicielem i na terenie posesji znajduje się trawnik, to w celu utrzymania zadbanej zieleni, możesz kupić kosiarkę na firmę i cieszyć się widokiem skoszonego trawnika.
Pamiętaj o tym, że taki zakup jest kosztem podatkowym, a z faktury za paliwo do kosiarki możesz odliczysz 100% VAT.

Oczywiście, nie każdy jest właścicielem zielonego terenu. Jednak zawsze możesz kupić sekator i zadbać o roślinki w biurze, a także wizerunek twojego miejsca pracy.

W razie jakichkolwiek wątpliwości odnośnie innych sprzętów, które możesz kupić w ramach działalności firmy, skontaktuj się z nami.

02. APARAT FOTOGRAFICZNY

Coraz więcej firm i mikroprzedsiębiorstw promuje się za pomocą ciekawych postów z fotografią w tle, docierając do odbiorców poprzez różnego rodzaju social media.

Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą i chcesz kupić aparat fotograficzny pamiętaj o tym, że taki sprzęt możesz wykorzystywać tylko i wyłącznie w związku z prowadzoną firmą.

Poza tym taki zakup aparatu fotograficznego do celów służbowych jest kosztem podatkowym, a z faktury możesz odliczyć 100% VAT.

Oczywiście, nie każda działalność wymaga zakupu aparatu. W wielu przypadkach łatwiejszym i dogodniejszym rozwiązaniem będzie korzystanie z telefonu komórkowego (który też możesz kupić na firmę) w celu promowania twojej działalności.

UWAGA! Sprzęt o wartości powyżej 10.000 zł nie będzie zaliczony w koszty jednorazowo tylko przez comiesięczne odpisy amortyzacyjne.

W razie jakichkolwiek wątpliwości odnośnie innych sprzętów, które możesz kupić w ramach działalności firmy, skontaktuj się z nami.

03. FIRMOWA APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY


Jeśli zatrudniasz pracowników to pewnie wiesz, że przepisy BHP mówią o tym, iż konieczne jest posiadanie w zakładzie pracy apteczki pierwszej pomocy.

Przepisy nie określają dokładnego składu firmowej apteczki. W związku z tym to pracodawca może skompletować apteczkę według potrzeb pracowników i zdecydować, jakie wydatki poniesie na ten cel.

Zakupy na przykład: witamin, wapna, środków opatrunkowych, leków przeciwbiegunkowych, przeciwbólowych, produktów higienicznych, mogą być kosztem podatkowym a z faktur za te środki i leki możesz odliczyć 100% VAT.

Oczywiście, wydatki musisz uzasadnić i odpowiednio udokumentować. Możesz to zrobić za pomocą opisu na odwrocie faktury.

W razie jakichkolwiek wątpliwości odnośnie zakupów w ramach działalności firmy, skontaktuj się z nami.

04. ODSETKI ZA ZWŁOKĘ OD NIEZAPŁACONYCH FAKTUR

Naliczone odsetki od niezapłaconych faktur – jeśli je zapłacisz, mogą być kosztem uzyskania przychodu.

Ale nie wszystkie.
Na przykład:

  •  odsetki z tytułu długu celnego,
  •  odsetki od niezapłaconych składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotnego,
  • odsetki od niezapłaconych faktur dot. opłaty za korzystanie ze środowiska,
  • odsetki od opłat za zezwolenie na sprzedaż alkoholu,
  • odsetki od niezapłaconych faktur dot. opłat za rekultywację gruntów,
  • odsetki od kar umownych,
  • odsetki od kosztów upomnienia,
  • odsetki z odszkodowania z tytułu wad towarów lub wykonanych robót i usług.
  • odsetki od niezapłaconych składek na PFRON.
bez względu na to czy je uregulujesz czy nie, nie mogą być kosztem uzyskania przychodu.
Jeśli chcesz się upewnić, czy odsetki naliczone na fakturze, mogą być kosztem uzyskania przychodu – skontaktuj się z nami!
Adres e-mail:
biuro@crede.com.pl
+48 42 630 02 01
+48 531 95 11 01